måndag 29 januari 2018

Mumintroll, Elefanter, Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin

Nu ska jag dela med mig av min dag på Formexmässan som blev fullproppad av intryck och inspiration! Jag kommer inte att få plats med allt i ett enda inlägg så därför kommer jag att dela upp mina favoritmontrar i olika inlägg. Jag ska börja med Finlayson, det finska textilföretaget som man blir så glad av, gillar deras känsla av design och kvalitet. I Finlaysons vår och sommarkollektion för 2018 har de lagt fokus på mönster som kan matchas med varandra. Även texturen har lyfts fram och vi ser både jeans och linne som ger en spännande kombination. De satsas mycket på både badrum och påslakan. I höst och vinterkollektionen 2018 ser vi att den omtyckta Finlayson-klassikern Elefantti har fått nya färger och finns nu förutom på påslakan, handdukar och sminkväskor även på tygkorgar. Även Muminnyheter såsom Regnadagsmumien och Äventyrsmumien ser vi på produkterna. Finlayson ger alltid 5 års garanti på deras produkter!
Från Mumintrollen gick jag direkt in i Elsa Beskows fantastiska sagovärld. Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin fyller hundra år och det firades med en härlig utställning i samarbete med världsberömda JoAnn Tan Studio. Vi blev inbjudna till Tant Gredelins salong där det bjöds på sju sorters kakor, in till Tant Bruns kök och sen kopplade vi av i Tant Gröns trädgård. Vi fick även se den nya jubileumskollektionen i mässing där siluetter av tanterna och farbror Blå syns på bl.a. grytunderlägg, bokstöd och servetthållare.
Bonnier Brands lanserar även nyheter med motiv från böckerna Solägget och Blomsterfesten i täppan där blommor och växter pryder glasunderlägg, tabletter, grytunderlägg och tändsticksaskar. Även ett vackert doftljus som doftar som en blomstrande trädgård!

1 kommentar:

Paulina Gunnardo sa...

Sååå mycket snyggt! :)