onsdag 31 januari 2018

Familjefavoriter från Matkomfort

För att få tiden att räcka till så har vi den här veckan beställt hem en matkasse från Matkomfort. De har 4 matkassar att välja bland och vi valde Familjefavoriter eftersom den passar barnen bäst. Alla kassar innehåller 4 rätter som är förberedda av en kock och de kräver endast 15-20 minuter att färdigställa. Såserna är färdiga och tillagade från grunden och huvudråvarorna är alltid färska och svenska. Jag tänkte dela med mig av veckans middagar här i bloggen och även dela med mig av de enkla recepten för det följer ju med recept/tillagningstips till alla middagar. Den här veckan började med hamburgare men eftersom vi redan ätit hamburgare 2 gånger förra veckan så valde vi istället Helstekt kalkonbröst.
Jag kryddade kalkonbröstet med salt och peppar och brynte det i smör runt om. Sen la jag kalkonbröstet i en smord ugnsform och in i ugnen på 180 grader i ca. 25-35 min. Sen var det bara att skära köttet i tunna skivor och servera med den med kokt broccoli, rostad klyftpotatis och den färdiga örtgräddsåsen som följde med. Så himla enkelt och så himla gott och helt plötsligt så kändes måndagsmiddagen som söndagsmiddag!
I samarbete med Matkomfort har jag fått en kod att dela med mig av till er som är sugen att testa en matkasse. Ange bara kod Niehoff så får du 150 kr i rabatt i upp till 4 leveranser. De har ingen bindningstid så du kan börja med bara en vecka om du vill men kom ihåg att du måste avsluta med 7 dagars framförhållning. Allt detta och vilka orter de leverera till hittar du på deras hemsida, www.matkomfort.se

Inga kommentarer: