torsdag 31 augusti 2017

Formex 2017 - Sagaform, Paradisverkstaden, Lisa Bengtsson & Roy Fares

I förra inlägget kom jag inte ens halvvägs genom Formex så här fortsätter min vandring. Sagaform visade bl.a. upp nya produktserien Winter som är en av julens stora nyheter bl.a. ett fint glöggset och roliga spel. De visade även upp deras nya snygga OCH praktiska To Go muggar som håller värmen i upp till 12 timmar, ett måste för mig som älskar To Go muggar! Dessutom kommer deras serie Piccadilly att uppdateras med färgen vit och serien Nature uppdateras med hela 12 stycken nyheter!
Paradisverkstaden. Underbara människor bakom "spakarna" och produkterna är så vackra! Paradisverkstaden jobbar med stengods målat drejat och gjutet för hand. Formerna och färgskalan är alltid mjuk och trendig och passar i de flesta hem!
Studio Lisa Bengtssons monter var som väntat färgsprakande och inspirerande. Fattar inte varifrån hon får sina idéer, att fåglar, apor och hundar kan bli så vackra på textilier och inredningsdetaljer! Skulle vara coolt att ha någon av hennes produkter hemma.
Roy Fares... ja, vad säger man.... han är inte bara snygg att se på för han är grym på att baka också! Han kan få de enklaste kakor att smaka magiskt och det är så roligt att han nu även designar bakprodukter. Jag fick hans senaste receptbok så nu är mitt mission att försöka baka lika goda kakor som han ;-)

Inga kommentarer: