onsdag 30 augusti 2017

Formex 2017 - Ceannis, Chamois & Eva Solo

Förra onsdagen var jag på Formex och sprang runt på flera roliga pressvisningar! Jag älskar att gå runt där och få inspiration till kommande jobb och jag kan lova er att huvudet är fullt med roliga idéer, inspiration och flera roliga samarbeten är på gång! Lovar att dela med mig av dem här också också!
Årets tema på Formex var Nordic Space och handlade mycket om det inre rummet, trygghet och det ombonade. Temat hade kompletterats med tre aktuella trender:
Body comfort, som handlar om vår anatomi, att vi vill sitta skönt i våra möbler och lätt kunna umgås med våra nära och kära.
Raw Luxury, där vi vill ha lite dramatik, mystik och sinnlighet. Mycket hantverk.
Creativity, hightech, skaparkraft och expressionism. Vi älskar design!
Färgpaletten är inspirerad av bar hud, lera, krispig mint och bäriga toner. Blanka hightech-material som möter tidlösa naturmaterial i ull, trä, terrakotta och skinn.
Allt detta kommer ni att se mycket av ute i butiker snart!
Dagen började i Ceannis monter där det bjöds på godsaker från Tössebageriet och presentation av Andrea Brodin. Deras kommande kollektion reflekterar värme och harmoni i samspel med feminint och elegant. Temat Automn light in Paris är en härlig kollektion där färgpaletten går i pudriga toner mot rost, bruna mockatoner, gammelrosa och vinrött. Materialen är sammet och lack.
Just färgerna rost, gammelrosa och vinrött speglade sig genom hela Formex och materialet sammet fortsätter väldigt starkt. Här ser ni Chamois paisleyduk i den trendiga färgen tillsammans med en necessär från Ceannis och Ikeas nya plastkasse som också roligt nog är i den färgen, heja Ikea :-)
I Chamois monter såg jag även att duken finns i grönt så den hamnar på min önskelista eftersom vi precis målat om vårt kök till grönt så den skulle ju passa perfekt på vårt matbord!
 
Här ser ni att årets nya färg hos Eva Solo också går i den vinröda plommontonen. Jag älskar för övrigt dessa "To Go Cup", jag har en gul sen tidigare och jag använder den så gott som dagligen! Den håller värmen jätte bra och det finns ingen risk att den läcker ut kaffe i väskan. Väl värd sina pengar.
Skriver även upp denna gröna kaffetermos på önskelistan till mitt gröna kök :-) Just termosen har jag velat ha ända sen jag såg den för några år sen och att den nu finns i denna gröna färg är ju helt perfekt!

Inga kommentarer: