måndag 4 september 2017

tema INSPIRATION

Höstens första Smakbox är här! Jag har ägnat helgen till att smaka och utvärdera och jag har hittat flera favoriter som jag kommer att fortsätta att köpa så det är kul.Vissa produkter har jag inte hunnit testa så jag kommer att göra det allt eftersom och dela med mig av recensioner och ev. recept både här på bloggen och på min instagram.
Sprite har kommit med en uppfriskande sockerfri lemon/lime läsk toppad med tranbär. Jag dricker inte Sprite annars heller och jag kan inte säga att jag kommer att dricka denna fler gånger. Men gillar man Sprite original så ska man nog absolut ge denna en chans också.
Eat Natural Bar är ett naturligt mellanmål med nötter och torkad frukt som ger bra energi, vitaminer och mineraler. Ett perfekt mellanmål!
Delikatesschips med sparrissmak från Larssons i Skåne. Potatischipsen smaksätts med noga utvald sparriskrydda och lite ost. Goda chips med lite vuxen smak.
Chicken Taco spice mix från Santa Maria är en kryddmix med smak av chilipeppar, spiskummin, vitlök och oregano som passar utmärkt till kyckling och Fish Taco spice mix är en kryddmix som passar lax och vit fisk. Den har en hetta från Guajillo chili, smak av lime, koriander, mango och en hint av ingefära. Ett bra alternativ om man vågar byta ut köttfärsen i tacosen mot kyckling eller fisk.
FAST pannkaksmix som enkelt ger dig proteinladdade pannkakor. Perfekt till frukost, mellis eller kanske som dessert?!
Rawchoklad "Maca Guarana" från Rawchokladfabriken i Arvika är gjord på orostade Criollo-kakaobönor från Peru. Chokladen är 100% nötfri, mjölkfri, sojafri, glutenfri och dessutom både vegansk och ekologisk! En chokladkaka kostar dock 65 kr så jag vet inte om jag kommer att fortsätta köpa dessa men perfekt för allergiker och veganer!
NOA Relax & Focus är en örtdryck med grönt te och melissa som lugnar nerverna och skärper sinnet. Vegansk, fri från konserveringsmedel och endast naturliga ingredienser.
Dippmix Lingon från Gårdschips är en spännande dippsås som även kan användas i såser. Denna ska jag nog göra en god lingonsås av nästa gång vi äter en köttbit.
Curry Madras från Santa Maria passar bra till halloumi och ger en snabb och enkel måltid! Den kommer nog på menyn ikväll här hemma så det ska bli intressant att se vad barnen tycker om den. 
Weetabix original är frukostkex med 95% fullkorn, 12% protein och 10% fibrer. En perfekt start på dagen och som håller dig mätt länge. Kombinera dem med mjölk, frukt eller yoghurt. 
Bulgurblandning från Risenta har en spännande blandning av bulgur, gröna linser, rött ris, vildris och pumpakärnor och med en smak av tomat och chili. Passar perfekt till kyckling och ger maträtten lite mer karaktär än om man bara har "vanlig" bulgur.
Nobles Kycklingbröst i tomatsås är kyckling som är smidigt förpackat och framtagen helt naturligt. Passar bra till både potatis, pasta och ris så denna ser jag fram emot att testa.
ABBAS tonfisk i sås ger en snabb, enkel och god maträtt!Varför inte göra en klassisk tonfisksallad?!
Kaffe! Vad vore livet utan kaffe? Jag älskar kaffe och dessa tre kaffesmaker från Cafégo var intressant att testa! Highland Mist är ett lätt mörkrostat kaffe, milt men ändå smakrikt och har en lång eftersmak. Triple mountain är ett välbalanserat mörkrostat kaffe med lång, ren och fyllig eftersmak. Volcanic Blend är ett extra mörkrostat kaffe med mycket fyllighet och karaktär. Dessa kaffesorter  bryggde jag i ett Natura kaffefilter från Melitta. Filtren är miljövänliga och ger ingen smak på kaffet. 
Cafégo odlar sitt kaffe på hög höjd och det får kaffet att mogna långsamt och därigenom får kaffet sin unika smak och karaktär. Kaffet mörkrostas för att få fram den kraftiga, fylliga och långa eftersmaken och det är det som jag verkligen gillar med kaffet, just fylligheten och eftersmaken!
Min favoritsmak blev Triple Mountain så det kommer jag nog att fortsätta att köpa!
Jag gillar kombinationen citron och ingefära så jag blev glad när jag fick hem te i den smaken. Twinings har kommit med en helt ny serie som heter Infuso och den innehåller bara naturliga ingredienser, är helt koffeinfritt och finns i 8 olika smaker.
Nu ser jag redan fram emot nästa Smakbox, det är som julafton vid varje leverans! Just denna leverans innehöll 19 produkter till ett värde av 453 kr och som prenumerant betalar man endast 199 kr. Om du också vill starta en prenumeration så kan du få 15% rabatt på första boxen, uppge bara NIEHOFF som din unika kod på deras hemsida www.smakbox.se.

Inga kommentarer: