torsdag 1 juni 2017

ACO Solkrämer

Alltså vart tog sommaren vägen? Idag är det den 1:a Juni och då tycker jag att det ska vara varmare än vad det är just nu! Jag har ju laddat med massa solkrämer till både mig och barnen för i samarbete med ACO ska jag nämligen prova deras solkrämer men det är ju lite svårt när solen lyser med sin frånvaro! Hoppas att den dyker upp i helgen för det här med solkrämer är ju ett väldigt hett ämne just nu och ACO Sol kids är ju speciellt utvecklad för barn för att skydda mot solens UV- och UVB-strålar. Den är oparfymerad och anpassad för känslig hud, absorberas snabbt utan att kladda och man kan även smörja den på våt hud. Det finns även en spray för dem som föredrar att spraya på huden istället. För oss vuxna finns dels en ACO face cream och en sunlotion som även dem absorberas lätt och snabbt för det ska ju vara enkelt att skydda oss med!
Återkommer med recensioner när sommaren är här igen :-)

1 kommentar:

Jaktmorsan sa...

Dem hade himla bra reportage om solkrämer på morgon-tvn i 4an igår.
Bland annat om att man inte skulle använda sprayer på barn då man andas in mycket av microplasterna som finns i medlen. Sen att ju trögare krämen är att smörja in ju bättre är den, typ :)

Längtar också tills det blir riktig sommar, dock så är jag just nu glad för lite kyligare väder då det är rätt jobbigt med svullen kropp nu i slutet av graviditeten!

kram