fredag 5 maj 2017

Stockholm Beauty Week

Förra veckan var det ju Stockholm Beauty Week och det är ett riktigt skönhetsmecka för alla som älskar skönhet! Jag gick runt där en hel dag och blev helt fullproppad med prover och smink/hudvårdstips och jag fick även prova på olika behandlingar. En underbar dag som gav mig mer insikt i skönhetsvärlden.
 
 
Träffade bl.a. två underbara tjejer från ett av mina favoritmärken, Maria Åkerberg. Älskar deras produkter och nu ska jag prova ett Compact Cover puder för att försöka dölja några ytliga blodkärl som jag har. Ska bli spännande och se om det funkar på min röda näsa.
Jag fick även med mig en GlossyBox hem och den innehöll ett pastelligt nagellack från Ciaté London, ett läppstift från Emité Make Up, servetter från Beauty Made Easy, en kräm att ha under dagkrämen som dämpar blemmor och porer och kommer från Figs & Rouge, ett färgpigment till håret från Schwarzkopf som döljer utväxt.
Lyssnade även på ett fördrag som Weleda hade, gillar att deras hudvårdsprodukter är 100% naturliga, har 0% syntetiskt innehåll och är ekologiskt certifierade av Natrue som är en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa.

Inga kommentarer: