söndag 29 januari 2017

Gudomliga desserter av Daniel Roos och Dansukker

Som ni vet så älskar jag att baka och i torsdags var jag med om en fantastisk grej! Jag var inbjuden av Dansukker till Daniel Roos restaurang K-märkt som ligger i Garnisonen på Karlavägen för att göra desserter med självaste Daniel! För er som inte vet vem Daniel Roos är så är han en av Sveriges främsta konditorer och han har gjort Nobeldesserten i 3 år på rad, vunnit OS-guld med kocklandslaget och dessutom var det han som gjorde desserten till Viktoria och Daniels bröllop!
Vi var 12 stycken inbjudna och vi fick ett recepthäfte, produkter från Dansukker och sen var det bara att sätta igång! Daniel gick runt och hjälpte oss på ett exemplariskt sätt och även fast vi ibland gjorde helt fel, vi frågade konstant efter vart produkter fanns och stundtals var vi helt förvirrade så var han ändå så lugn och fick oss på något konstigt vis att inte känna oss helt värdelösa ;-) Ha ha, stackarn´!
Han lyckades väcka ett intresse hos mig och jag vill verkligen börja göra mer desserter så att jag blir bättre på det för det var verkligen super kul och så här blev resultatet:
Sen fick vi sätta oss och äta upp alltihop! Gissa vilken lycka och gissa om allt smakade gudomligt!!!
Tack Daniel och Dansukker för att jag fick komma för detta var verkligen superkul och jag kommer att försöka mig på att göra dessa desserter hemma också och jag kommer att lägga ut recepten allt eftersom till er alla som också är sugen att testa!

Inga kommentarer: