måndag 30 januari 2017

Nu längtar jag efter våren så att jag kan börja odla!

Någon mer som längtar efter våren? Jag längtar tills jag får börja fixa på mina balkonger! Plantera blommor och kryddor och kunna sitta där på kvällarna och bara mysa! Än mer sugen blev jag efter att ha varit på Plantagens pressvisning! När jag gick runt där och kände de härliga dofterna, fick inspiration av deras smarta balkonglösningar och även fick lyssna på trendexperten Jan Rundgren så började jag genast planera hur mina balkonger ska se ut i vår/sommar. Jag behöver ett nytt snyggt insynsskydd, gärna nya balkonglådor och kanske några snygga krukor. Dessa Olea krukor i terrakotta är snygga, tidlösa och det bästa av allt, de är frosttåliga och klarar temperaturer ner till minus 25 grader!!! Perfekt för oss som har dåligt med inomhusförvaring!
Följande bilder är Plantagens egna pressbilder om inget annat står under själva bilden:
Att Olea krukorna dessutom är formade i halvor, kvartar och i olika höjder gör att variationen är oändlig och får även lätt plats på små utrymmen!
Om man har små utrymmen så är även Plantagens pedistaler perfekt då man kan bygga växterna på höjden, även deras balkongräcke med inbyggt bord och krukhållare är också smart till små balkonger.
Snygga balkonglådor och praktiska pallkragar är ett måste om man som mig gillar att odla. Om man vill odla på balkongen/altanen så går det ju bra att sätta upp pallkragen på en ställning.
(Privat bild)

 (Privat bild)

Har du en dröm om ett eget växthus? Vad sägs om detta lilla söta?
Hoppas att jag lyckats ge er lite inspiration och att ni nu kanske också delar min längtan efter våren!

Inga kommentarer: