tisdag 22 november 2016

Tjuvstart av julen

På söndag är det första advent! Jag längtar efter att få adventspynta här hemma och jag ska börja redan på fredagkväll har jag tänkt :-) Det gör så otroligt mycket att få sätta ljusstakar i fönstren och hänga upp adventsstjärnor. Balkongerna har jag redan tjuvstartat med och satt ut ljusslingor och det gör så mycket för humöret och helt plötsligt så blir det så himla mysigt att tassa omkring här hemma i onepiece, tofflor och sätta sig i soffan med en kopp varmt te och bara njuta av stunden!
En annan tradition som jag gärna tjuvstartar med är att dricka julmust! Jag älskar julmust! Första julmusten varje år är bäst och redan förra helgen tjuvsmakade jag lite och det var så gott så att jag till och med valde bort det obligatoriska fredagsvinet ;-)
1 liters flaskor är bäst och helt perfekt att dricka själv en kväll! 50 cl blir för lite och 1,5 l blir för mycket och jag hatar när det blir avslaget på slutet så som det lätt blir med 1,5 liters flaskorna.
Nackdelen är att det är svårt att hitta 1 liters flaskor men Hammars Bryggeri har och den är helt klart den godaste musten också!

Nu måste jag gå och lägga mig, sov gott och glöm inte att TÄVLA (stor vinstchans)!!!

Inga kommentarer: