tisdag 16 februari 2016

Nyheter hos Kronfågel 2016

Vi har fått hem Kronfågels nyheter så nu ser vi verkligen fram emot kommande middagar här hemma! Jag lät barnen välja vad vi skulle prova först och självklart valde de kycklingpinnarna! Det visste jag nästan att de skulle göra då de älskar fiskpinnar och till utseendet så påminner dessa kycklingpinnar om det.


Väldigt lättlagat då man steker dessa otinade i en stekpanna i ca. 5 minuter på varje sida.


Vi serverade ris och gröna ärtor till och barnen tyckte verkligen om det! Så jag har lovat att vi ska köpa hem ett paket till vid nästa besök i affären! Perfekt vardagsmat när man inte har så mycket ork och tid över och jag tror att kycklingpinnen kommer att bli lika populär i barnfamiljerna som fiskpinnen!


Kycklingen i kycklingpinnarna kommer från Kronfågels svenska gårdskyckling. Pinnarna innehåller 52 procent kycklingbröstfilé, resten är panering och goda kryddor. Du hittar dessa kycklingpinnar i frysdisken i din mataffär. Jag lovar att återkomma om de andra kycklingnyheterna snart så håll utkik!

Inga kommentarer: