måndag 15 februari 2016

Nyheter hos SIA glass och feber!

I morse kände vi oss rätt pigga allihopa så barnen gick till skolan, Jocke åkte till studion och jag satte mig med datorn i knät i soffan och började svara på en massa mail. Efter en timme kände jag att jag började bli lite febrig och huvudvärken kom smygande... typiskt tänkte jag och la mig på soffan för att vila lite. Jag tvärsomnade på någon minut och vaknade av telefonen vid lunchtid och det var skolan som sa att jag hade en febrig tjej med huvudvärk att hämta hem. När jag kom till skolan så låg hon nedbäddad i en soffa och var varm som en kamin och nu ligger hon här i soffan bredvid mig och har 38 graders feber. Jag tog med Max hem på en gång och nu känner jag att även han är varm så det blir nog en vab-dag för mig imorgon vilket kan passa rätt bra eftersom även jag behöver vila. Som tur är så har vi mycket glass hemma!

Jag tänkte att jag skulle visa er SIA:s glassnyheter. Årets glassnyheter är nämligen som att presentera vår familj. Så himla lyckat för alla lyckades hitta en favorit. Jocke blev eld och lågor när han såg Whisky glassen, en gräddglass med Single Malt Whisky doppad i mörk choklad. Han ger den högsta betyg och har redan tingat den andra som ligger i frysen och väntar på att bli uppäten.


Smilla älskar isglass och dök direkt på FruktIs glassen som är en saftis med ananassmak. Först var jag tveksam om hon verkligen skulle gilla den då hon annars inte gillar ananas men hon sög i sig den och efteråt fick även den högsta betyg av henne! Jag åt också en och jag kan verkligen se mig äta några sådana i sommar då de är väldigt läskande och goda.

Men Kladdkakestruten är min favorit! En chokladgräddglass med kladdkakebitar och kolasås, mums! Både Max och jag satt alldeles tysta och bara njöt och vi var båda överens om att de glassarna alltid ska få finnas i vår frys!


Så snyggt jobbat SIA, ni prickade exakt in vår familj i glassfavoriterna 2016!

#närlivetleker
#siaglass

Inga kommentarer: