söndag 18 oktober 2015

Kalas med fotbollstema

Idag har vi haft ett lyckat 6 årskalas för Max men ack så trött jag är! Det är ju rätt mycket att förbereda inför ett kalas när man är som mig och vill göra allt själv men samtidigt tycker jag att det är så roligt. 14 st. pigga och glada 6-åringar med mycket spring i benen anlände vid 14.00 och de lekte, spelade spel, byggde lego, målade, kastade bollar och fikade sen chokladmuffins och kakor som Max hade önskat att det skulle bjudas på. Han gillar inte tårta utan ville istället bjuda på stora kladdkakemuffins med god glasyr och han ville ha fotbollstema på hela kalaset vilket jag tyckte att jag lyckades få till rätt bra.


Vi avslutade sen kalaset med att ha lite skattjakt. Jag hade skrivit barnens namn på varsin uppblåst ballong och de fick leta reda på sin ballong och sen smälla den. I ballongen låg det sen en lapp där det stod vart just deras skatt (godispåse) fanns. Jag hade gömt alla ute på gården så det var ett uppskattat och roligt moment och perfekt också att avsluta kalaset ute på gården i det fina höstvädret.

Max är överlycklig över alla fina presenter han fått och säger att han inte har tid att gå till skolan imorgon för han vill vara hemma och leka med allt :-)

Inga kommentarer: