tisdag 4 augusti 2015

Har ni några tips?

Tack för att jag fick skriva av mig min frustration i förra inlägget och tack för all respons och förståelse :-) Som jag skrev, trots att det var en jobbig natt så var det på något vis ändå mysigt, som familj kommer man otroligt nära varandra, man ligger och pratar med varandra i tältet utan TV och iPads som drar uppmärksamhet. Vi satt och hade frukostpicknick och det var underbart att se barnen så lyckliga och spända av förväntan. Så allt det positiva övervägde det negativa så vi sov en extra natt i tältet! Men inför den natten så köpte jag mig ett uppblåsbart liggunderlag så att jag kunde sova lite mjukare och det gjorde mycket för sömnen. Barnen och Jocke sov bra även denna natt och jag vaknade bara några gånger av att det var kallt om näsan men annars gick det helt ok. Men nu kan jag lova att det dröjer innan det blir mer tältande för mig... har lovat barnen att de kan sätta upp tältet uppe i sommarstugan så kan de sova där ute själva medan jag sover i min säng inne i stugan ;-)

Just nu sitter vi på ett hotellrum i Kalmar och har sovit gott i sköna sängar, Jocke ska spela här på Larmtorget ikväll med Patrik Isaksson så vi bestämde oss för att följa med för att få en extra semesterupplevelse och "göra" Kalmar. Jag har inte varit i Kalmar på väldigt länge så vi får se vad vi hittar på, har ni några tips så får ni gärna tipsa oss. Vi har redan fått ett tips om att besöka Kalmar Slott så det gör vi kanske. Har även lovat barnen att besöka relaxen här på hotellet och bubbla lite i poolen.

De senaste två dagarna har vi besökt både High Chaparral och Astrid Lindgrens Värld och vi har haft det super bra med kanonväder båda dagarna. Jag ska sätta mig och fila på de inläggen så får ni snart läsa om de också och ev. få lite tips om ni funderar på att besöka dem vilket vi verkligen rekommenderar!

Ha det så bra så länge så hörs vi snart igen!
Kram!

Inga kommentarer: