måndag 3 augusti 2015

Ett gnälligt inlägg med självömkan!

Jag brukar inte gnälla så mycket här i bloggen, ofta försöker jag måla upp vår rosenröda värld som jag försöker få till i vardagen men ibland måste till och med jag gnälla lite.... alla som inte tycker om självömkande människor som gnäller kan sluta att läsa nu för nu kommer ett sånt inlägg!

När vi planerade inför vår semester så hade vi ett familjemöte där vi diskuterade vad vi skulle göra. Barnen har i tre års tid tjatat om att campa och sova i tält, varje år har Jocke och jag lyckats avstyra det men i år gick vi med att sova en natt på en camping... hua! Så fort vi körde in på campingen så började ångesten komma krypande... vi är absolut inga campingmänniskor och jag har campat när jag var yngre men Jocke har aldrig sovit i tält i hela sitt liv! Som tur var så hade vi övat på att sätta upp tältet hemma så att vi inte skulle behöva stå och svära över det på plats så allt gick rätt smidigt men satan vad hårt det är att sova på marken på bara ett enkelt liggunderlag i en sovsäck! Vi var bergsäkra både Jocke och jag att vi skulle vakna med ryggskott men konstigt nog fick vi inte det men en sak har jag lärt mig att jag som i vanliga fall har svårt att sova vid fullmåne bör absolut inte tälta precis vid fullmåne som det typiskt nog var just denna natt! Dessutom drack jag kaffe klockan 21.00 på kvällen vilket kanske inte heller är så smart.... barnen tvärsomnade och även Jocke somnade rätt fort, han var livrädd över att frysa så han hade dragit ihop sin sovsäck så hårt så bara näsan stack ut, ha ha... han såg ut som en söt gurka i sin gröna sovsäck ;-)


Själv så låg jag klarvaken och började få klaustrofobi i min trånga sovsäck, att sova i en trång sovsäck med restless legs och som en packad sill är inte något jag kan rekommendera precis.... jag la mig ovanpå ett tag men då frös jag istället så där låg jag och trodde jag skulle bli galen och jag ville inte heller ta en promenad eftersom det var rätt mycket mygg! Sen blev jag lite chockad över hur lyhört det är i tälten, man hörde ju jätte väl vad som sades runt om oss och ibland när folk gick förbi utanför och pratade så kändes det som att de nästan var inne i vårt tält och när det kom en bil körandes så trodde jag varje gång att vi skulle bli påkörda, ha ha... Till slut så somnade jag klockan 04.30 av utmattning och lyckades sova från och till fram till 07.30 när barnen vaknade och då försökte jag hålla med de överlyckliga barnen om hur otroligt härligt det är att sova i tält.... - Mamma, pappa! Vi bara måste sova i tält i en natt till, det är sååå himla mysigt och roligt!
Hmm..


När vi ändå var i närheten så blev det även ett besök på Gekås i Ullared! Camping och Ullared på samma dygn, låter det inte fantastiskt? Eftersom vi har bilen fullpackad med tält, sovsäckar, liggunderlag, två synthar, synthstativ och massa annat man behöver som musiker och campare så fick vi inte plats med att handla så mycket... det blev som vanligt mest till barnen och Jocke köpte flytväst och fiskegrejer men ändå blev plånboken några tusenlappar fattigare... det är det som är det konstiga med Gekås i Ullared att även fast man inte tror sig behöva något så lyckas man ändå göra av med flera tusen kronor! Den dagen vi var där så var det en familj som handlade för 42 000 kr!!! Jag hörde även att Gekås har 1800 stycken anställda!!! Barnen fick köpa varsin leksak och Smilla köpte en radiostyrd leksakshund som kan åka skateboard (!) och Max köpte en radiostyrd Monster Truck.


Nu ska jag avsluta detta gnälliga inlägg med att berätta en sjukt konstig grej och det är att efter denna hemska natt i tältet och efter 6 timmars shopping på Gekås så bestämde vi oss för att tälta ännu en natt!!! Helt sinnessjukt vá?

Inga kommentarer: