fredag 31 juli 2015

Vi har varit med på en tv-inspelning idag!

Idag har vi shoppat, eller rättare sagt barnen har shoppat, jag har inte fått något även fast det är jag som mest behöver nya kläder. Men jag lovade barnen att de skulle få välja lite nya kläder inför skolstarten och de tyckte verkligen det var kul och gick villigt in i provhytten och provade massa. Men sen lagom till att jag skulle börja prova kläder så ville de gå tillbaka till hotellet så jag får ta min shopping en annan dag.

Jag har inte varit ofta i Göteborg och hittar nästan ingenstans men idag har jag varit i Trädgårn´ och verkligen blivit fascinerad över hur vackert det är där! Gillar man trädgårdar, växthus och blommor så ska man åka dit och där fanns även en mysig lekpark som barnen lekte i.
Där i Trädgårn´så spelas även SVT:s program Sommarkväll med Rickard Olsson in och där har vi hängt en massa timmar i eftermiddag/kväll.


Det blev en lång sittning för barnen men de klarade det väldigt bra så en stor eloge till dem. Vi blev bjudna på tapas och vin/juice under hela inspelningen så de kunde sitta och småäta på det.
Sen är det svårt att veta om vi kommer att synas i TV:n på lördag eller inte.... Om vi syns så är det nog tyvärr jag som kommer att synas mest, trodde att jag var smart som satte mig med ryggen mot kameran och att barnen kunde sitta och titta rakt fram men sen blev det ju så att jag fick vrida mig om och då hamnade ju jag ju i frontlinjen vid vissa tagningar .... Men förhoppningsvis så zoomas det in på Rickard och gästerna så att jag inte kommer med så mycket.... ha ha.. vi får väl se på lördag :-)

Barnen hoppade in både som programledare, kameramän och i husbandet. De blev lite som SVT maskotar:


Några av gästerna som var med ikväll: Thomas Di Leva, José González, trollkarlen Jacob Schenström, Lars Lagerbäck och på bilden ser ni även Rickard Olsson själv.


José Gonzáles var grym, missa gärna mig på lördag men inte honom!!!


Efter inspelningen så blev det efterfest med hela gänget och Smilla fick privatlektioner av trollkarlen Jacob så nu har vi en blivande trollkarl i familjen. Hon har alltid varit intresserad av trolleri men efter ikväll är hon helt såld och hon somnade med sitt magiska gummiband som hon fick av honom :-)

Vi kom precis tillbaka till hotellet och vi är alla fyra supertrötta men väldigt glada och nöjda efter en intensiv och rolig dag. Vi ses i TV-rutan på lördag klockan 20.00 ;-)
God natt!

Inga kommentarer: