torsdag 30 juli 2015

Vi var mitt i jordbävningen i Göteborg!

Resan ner till Göteborg gick bra igår, det var lång väg mellan Hudiksvall - Göteborg men vi mellanlandade i lägenheten i Stockholm ett tag för att packa om och äta lite.

Vi anlände Göteborg 21.50 igår kväll, precis när jordbävningen ägde rum! Men vi märkte inget konstigt nog, endera kom vi alldeles strax efteråt eller så kändes det inte när vi körde bilen. Men människorna runt om oss hade märkt av det och någon sa att det skakat i upp till 25 sekunder vid Liseberg och där åkte vi ju förbi då.... ja, ja... de har varnat för efterskalv men vi hoppas det inte blir mer nu. Vi har skämtat om att det nog var vi som var orsaken till skalvet då vår bil var så tungt lastad ;-)

Vi bor på Scandic Europa som är ett fint hotell mitt i city och vi har sovit gott inatt och har precis ätit en god frukostbuffé. Nu ligger jag och barnen i sängen och är proppmätta och försöker få lite ork att gå ner på city och shoppa lite. Vi skulle verkligen behöva lite nya kläder så vi hoppas att vi hittar något!
Jocke har redan gått iväg till Trädgårn´där kvällens inspelning av Sommarkväll med Rickard Olsson kommer äga rum. De ska repa och soundchecka nu på dagen och sen ska jag och barnen ansluta till själva inspelningen ikväll. Barnen tycker att det ska bli spännande medan jag är mest orolig över att de kommer att bli rastlösa eftersom vi ska sitta stilla i 3 timmar och det ser ju inte så bra ut att de sitter och spelar iPad i Tv:n ;-) Men i kvällens inspelning är Thomas Di Leva med och jag vet att de gillar honom plus att även en trollkarl är på plats så det blir nog bra. Ni får inte glömma att titta på programmet på lördag klockan 20.00 så kanske ni ser oss.

Men nu ska vi som sagt leta oss ner på city en sväng, vi hörs!
Kram!

Inga kommentarer: