måndag 22 juni 2015

Precis så här ska det vara!

Idag har det varit helt underbart väder hela dagen! Inte ett moln på himlen, ingen blåst och strålande sol! Tror att vi alla fått lite välbehövlig färg i ansiktet och som jag längtat efter det! Vi har varit ute med båten i två omgångar och vi har ätit alla måltider utomhus på altanen och när det fortfarande är 19 grader klockan 21.00 på kvällen och solen fortfarande är uppe så vill man inte gå in! Barnen vägrade också så vi var ute och kastade frisbee och spelade fotboll tills klockan blev alldeles för mycket :-)


Nu snarkar de alla tre inne i sovrummet och jag sitter som vanligt framför datorn och bloggar. Det är så mysigt med den här egentiden tycker jag, jag har tänt ljus och dricker ett gott glas rött vin. Jag har också plockat fram lite tapas som jag njuter av tillsammans med vinet.

Ni känner säkert till vinet Faustino men vad som är nytt är att det nu har lanserats som bag in box. En box fylld av spansk hetta och som funkar utmärkt att bara ta ett glas vin av bara som det är eller så gör man som jag och äter lite goda tapas till och då blir det ännu godare!


Imorgon ska vi till min faster på 70 års kalas och sen ska vi packa ihop våra grejer och åka hem till Stockholm igen. Fast i Stockholm blir vi bara en dag för sen åker vi vidare ner till Skåne och fortsätter vår semester där!

Inga kommentarer: