måndag 22 juni 2015

Mutar du också ditt barn med film?

Som förälder så får man ofta livet att gå ihop tack vare "mutor". Så många gånger som det blir tillfällen då "mutor" är en perfekt hjälp i vardagen. Som te.x. de få gånger jag brukar bada i badkaret, då slutar det alltid att två barn också hoppar i och då brukar jag muta dem att de får se på film i stället bara för att jag ska få den välbehövliga egentiden. Enligt SF Anytimes undersökning om Svenskarnas filmvanor 2015 så visar det att jag inte är ensam då var femte förälder någon gång har mutat sina barn med film för att få sin vilja igenom eller just som jag, få lite egentid.
Vid sådana tillfällen är det perfekt med video on demand tjänster som SF Anytime har. Där kan man få en snabb överblick över vilka filmer som finns och sen få tillgång till filmen på ett ögonblick.

En film som vi ska se "nästa gång" är Paddington som precis haft premiär hos SF Anytime, den har jag velat se en längre tid och jag tror även att barnen kommer att gilla den.


I SF Anytimes undersökning så visade det sig också att när vi vuxna kollar på film så har vi svårt att hålla oss ifrån mobilen! Många av oss kollar mobilen minst en gång under filmen för att uppdatera oss i sociala medier och även där är jag tvungen att hålla med...

Nu i sommar ska jag försöka hinna med att se några filmer och jag längtar tills i juli då nya SF Anytime-appen för surfplattor och mobilen kommer för då kommer allt vara ännu enklare!

Jag var för ett tag sen bjuden på en presslunch tillsammans med SF Anytime och fick där träffa Filip Hammar & Fredrik Wikingsson som berättade om deras nya dokumentärfilm "Trevligt folk".
Även skådespelaren Patrik Andersson var på plats.


Filmen handlar om ett afrikanskt lag som för första gången någonsin anmält sig till bandy-VM. De unga spelarna bor dock inte ens i närheten av Somalia utan de bor i Borlänge och ingen av dem har någonsin stått på ett par skridskor tidigare!
Vi fick se filmsnuttar från filmen och de berättade även om den så jag är jätte sugen att se den! Jag fick en filmvoucher till den filmen så denna vecka bara måste jag se den!

Här står jag med Patrik Andersson och bloggarna Jennie och Caroline.

Inga kommentarer: