torsdag 16 april 2015

Att måla möbler med Kalklitir

Nu tänkte jag visa er hur skänken som vi målade med Kalklitir blev! Det var en rätt trist vanlig skänk som vi tröttnat på och tänkte sälja men då kom vi på att vi skulle prova att måla den med kalklitir och det blev hur bra som helst. Så här såg den ut från början:


och så här blev resultatet efter två strykningar med färgen Winter Primo från Kalklitir (samma färg som väggen).


Det blir verkligen Fifty Shades Of Grey här hemma men vi gillar grått och man får se till att ha färg på kuddar och blommor istället! Nu ser jag fram emot helgens projekt som är ännu mer målning och jag ska även påbörja min tavelvägg som jag ska ha ovanför soffan.

2 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Oh va roligt! älskar kalklitir, i sovrummet fick nyansen palladio sin plats :)

Anette sa...

Snyggt