tisdag 17 februari 2015

Mumin flyttar in!

I torsdags var jag inbjuden till pannkaksfrukost på Junibacken för att vara med på premiären av den nya stora lekutställningen Mumin på Junibacken och teaterföreställningen Hur gick det sen? 2015 firar Mumintrollen nämligen 70 år och Junibacken inleder jubileumsåret med att öppna denna utställning. Här kan du förutom Muminfamiljen träffa Snusmumriken, Lilla My, Mymlan, Sniff, Hattifnattarna och alla små knytt som befolkar Mumindalen! En underbar utställning som är sagolikt vackert gjord och jag längtar tills jag får tid att gå dit med barnen då vi fick några fribiljetter.


Arabia
har i samband med detta tagit fram en ny Muminmugg med ett motiv som endast kommer att säljas i Sverige. Under perioden 12/2-28/2 säljs den dessutom exklusivt endast i Junibackens bokhandel. 15 kr per såld mugg går till stiftelsen Håll Sverige Rent. En mycket fin mugg som barnen genast började slåss om här hemma så då bestämde jag att det blir min mugg eftersom de redan har varsina sen förut ;-)

Inga kommentarer: