tisdag 17 februari 2015

Jag åkte dit...

Jaha, då var det vara att bocka av årets influensa! Smilla var hemma sjuk hela förra veckan och jag kände mig lite hängig men kämpade på eftersom det hände så mycket kul. Men på fredagen var jag bara hemma och kände att febern började komma krypande för att sen kl. 21.30 slå ut mig helt och lägga mig i en "feberkoma" i 36 timmar!!! Jag däckade helt bokstavligt direkt efter Fångarna på Fortet och sen vaknade jag på söndagförmiddag och undrade vad sjutton det var som hände... Med febern kom även världens värk i kroppen och då främst i ryggen, jag drömde mardrömmar och kände en enorm ångest!
Sen det här jobbiga med att svettas ena minuten för att sen frysa så mycket så man skakar tänder i nästa...

När jag är frisk har jag en kroppstemperatur på 36,6 grader och jag vet att jag var uppe i 39,3 grader i varje fall så kroppen jobbade hårt under dessa 23 timmar. Sen dess har febern kommit och gått och jag har fortfarande ont i kroppen men känner att det är på rätt väg...

Det som är mest tråkigt är att jag "missade" Alla hjärtans Dag :-(
På söndag när jag "vaknade" såg jag att det låg fina kort och teckningar i sängen som barnen gjort till mig och Jocke hade köpt choklad och fina blommor. Kände mig som en usel mamma/fru men de förstod ju hur dåligt jag mådde men jag hade ändå lite ångest över att missa denna kärleksdag då vi brukar fira vår kärlek lite extra mycket. Men jag har tänkt att jag ska överraska dem en annan dag istället när jag blivit helt frisk!

Inga kommentarer: