fredag 27 februari 2015

Jag gillar Alessis roliga och stilrena design!

Jag har alltid gillat märket Alessi, de gör mig glad på något sätt! Produkterna känns lekfulla, genomtänkta och har en unik design. Vad sägs te.x. om marmeladbrickan med lock i rostfritt stål och smörskålen som ser ut som "Butlerklockor"? Coola tycker jag :-) Gillar även tubklämman och deras "Alessandro M" korkskruvar i limited Edition kommer alltid i läcker design!


Jag har även fastnat för "Dressed in wood" i naturbok som är designat av Marcel Wanders.


Hur cool är inte den här "koklockan" som är ett rivjärn? Den heter "Cheese please" och är designad av Gabriele Chiave och Lorenza Bozzoli.


Kakburk i glas, lock i rostfritt stål med klocka och relief! Så häftig och nästan ett måste, man hör direkt om det är någon som nallar kakor ;-)


Den stilfulla äggkoppen "Dressed" finns i två versioner: porslin och plast i färgerna svart, vit, röd och gul. Den coola rostfria äggskeden har en hammare som man ska krossa äggets skal med :-) Vi har en sån hemma och den får gå laget runt vid varje äggfrukost för den är så rolig!
Även dessa har design av Marcel Wanders


Min önskelista börjar bli väldigt låååång nu ;-)

Inga kommentarer: