torsdag 23 januari 2014

Lyx och flärd!

Jag får många frågor om hur jag kan sammanfatta vårens och sommarens inredningstrender 2014 och där har jag valt att använda min egen trendguru Janeth Wihlborg som har stenkoll. Hon skriver bl.a. så här:

"Våren och sommarens inredning 2014 verkligen präglas av ytterligheter och kontraster. Vi drömmer oss nämligen tillbaka men tittar samtidigt framåt.

Loungen är inspirationen till vårens urbana trend där vi inreder sofistikerat och lyxigt med en ombonad och internationell känsla. Guld, koppar och silvermetaller är fortsatt absolut hetast som inredningsdetaljer – och kombinerade tillsammans är de helt rätt! Känslan av lyx sveper in i våra hem och hemmet får gärna glänsa av metall på såväl kuddar och mattor som skålar och ljusstakar!"

Denna stil passar mig verkligen utmärkt då jag älskar lyx & flärd i allmänhet! Har varit inne i en silvermetall-period men nu vill jag ha allt i koppar och guld men trenden är ju att man nu ska blanda dessa så vissa silverljusstakar får stanna kvar bland allt det "guldiga" här hemma för att få en perfekt harmoni :-)

Inga kommentarer: