torsdag 23 januari 2014

Lill-lördag

Min otur fortsätter, idag gick jag och lämnade barnen och Jocke åkte iväg och jobbade. När jag sen kommer hem så märker jag att jag inte har några nycklar så jag kommer inte in! Vet att Jocke har ett möte i Nacka men jag blir ändå tvungen att ringa honom för jag har inte lust att sitta i trapphuset hela dagen och jag hade inte ens några pengar med mig. Vilken tur att jag hade mobilen i varje fall! Eftersom jag har världens snällaste man så kom han såklart hem och låste upp till mig! Tack älskling, du är bäst!

Så nu sitter jag här vid datorn och ska försöka jobba lite, det är kallt och jag är trött, kanske ska jag börja med en varm dusch så att kroppen kommer igång.... igår blev det lasagne till middag, här hemma vill vi ha mycket ost på lasagnen och köttfärsen ska innehålla tacokrydda och riven morot för då blir den som godast tycker barnen :-)


Lasagne och köttfärssås tycker jag är bästa maten till barnen eftersom det är enda gången de får i sig grönsaker utan att klaga :-) Stek köttfärs, lök, vitlök, morötter, hackade champinjoner och majs och tillsätt sen tacokryddan. Rör ihop creme fraiche, mjölk och krossade tomater för sig.


Varva köttfärssröran med lasagneplattor, riven ost, fetaost och creme fraice blandningen och in i ugnen på 200 grader i ca. 20 minuter. Mums!


Självklart blev det ett glas Ruby Zin till maten också eftersom det var "lill-lördag" ;-)

Inga kommentarer: