lördag 21 december 2013

Fira med guldfluga!

Inatt kunde jag inte sova så jag bestämde mig för att pyssla lite med min blogg, fotona som jag hade i headern kändes "gamla" då det är över två år sen vi gifte oss. Men när jag letade runt bland fotona så hittade jag inga bra, jag skulle vilja ha ett fint och lite knasigt familjefoto.... får se om vi kan fota något nu i jul när vi äntligen ska få umgås alla igen!

Tills dess får den guldiga headern vara kvar då den symboliserar den vardagslyx som jag så väl förespråkar men också att det är en exklusiv och härlig högtid som närmar sig! Plus att jag för tillfället älskar guld och koppar :-)


Apropå guld så lanserar Freixenet en limited edition av sin Cava Cordon Negro lagom till alla festligheter. De har ett samarbete med svenska accessoarmärket DAKO som tagit fram en specialtillverkad fluga som under en begränsad tid kommer pryda halsen på Freixenet Cordon Negro. Samarbetet flirtar med höstens och vinterns alla festligheter och sätter stilen på konsumtionstillfället.

DAKO har under nästan 80 år försett män med plagg och accessoarer av högsta kvalitet och finns i de flesta välsorterade herrbutiker, så som NK, Åhlens och Ströms. Samtidigt finns också den speciellt framtagna guldflugan att köpa i full size hos DAKO:s återförsäljare runt om i Sverige.  

Freixenet är världens största producent av mousserande vin och producerar varje år 130 miljoner flaskor Cava, varav ca 1 miljon exporteras till Sverige. Freixenet ha idag tre olika produkter i sitt sortiment på Systembolaget: Freixenet Cordon Negro - en torr cava , Freixenet Cordon Nevada - en halvtorr cava och Freixenet Legero - ett helt nytt halvtorrt alkoholfritt vin.

Cordon Negro är ett torrt mousserande vitt vin, medelfylligt och elegant. Frisk smak med fräscha toner av gröna äpplen och citrus. Lång balanserad och mjuk eftersmak med friska toner

Passar som appertif eller till lättare rätter såsom fisk, skaldjur eller tapas
Produkten finns på Systembolaget i 750 ml och kostar 79 kr.

Inga kommentarer: