söndag 22 december 2013

Ellos E-Protection

Alla som har en kille i förskoleålder vet att det är tåliga kläder som gäller, det går ständigt hål på knäna på alla byxor och att ha ett klädesplagg mer än en dag är bara att glömma :-)

I höstas när det var dags att plocka fram overaller och varmare ytterkläder så konstaterade jag att Max behöver en ny vinteroverall! För mig är det viktigt att overallen ska vara varm, tålig, snygg och praktisk men det är svårt att hitta en riktigt bra, jag har testat de flesta märken genom åren och i år kändes det om än viktigare då han är i sin "vildaste" ålder :-)

Såg i tidningen "Vi föräldrar" att de gjort en test över vinterns bästa overaller och där kom Didriksons Theron på första plats. Nackdelen med den är att den inte tål att torktumlas eller hänga i torkskåp och sånt är också viktigt för mig då overallerna tvättas ofta och behöver torka snabbt över natten.

På andra plats kom Ellos overall E-protection! Spännande tänkte jag och slog faktiskt till på en sån! Den är snygg, prisvärd, tål torktumling & torkskåp plus att den har ett löstagbart foder vilket blir perfekt sen när det börjar bli lite varmare igen. Det enda jag är lite orolig över är slitagetåligheten då den är lite lägre än många av de andra overallerna i testet. Men jag återkommer med testresultatet i vår, :-) Såg att den just nu också är prisnedsatt om någon mer är sugen att testa den, finns i Ellos webshop!

Inga kommentarer: