måndag 18 november 2013

Stressig men lyxig helg!

Det har varit en hektisk helg för mig då jag jobbat hela helgen plus även klämt in en julfest på Café Opera och en lyxig söndagsmiddag med familjen. Jocke och barnen har fått massor av egentid vilket är superbra eftersom vi inte kommer att se Jocke så mycket framöver då han ska jobba nere i Helsingborg fram till jul :-(

Det är konstigt men ju mer jag har att göra ju mer får jag gjort, det är precis som om man har ångan uppe så är det lika bra att jobba på med allt annat som också skulle behöva göras :-)

Lördagen började med att jag gick upp och bakade vårt favoritbröd Vänskapsbröd till frukost. Det finns inget godare än att äta nybakat bröd och dricka en kopp te på morgonen!


Sen packade jag upp ett paket från Living and Room, älskar mina nya fina saker! Visst är de underbara?!
Jag älskar ängeln!!!


Igår när jag kom hem från en visning ute på Värmdö så möttes jag av en god söndagsstek som Jocke tillagat tillsammans med rotfrukter och ett gott Amaronevin var upphällt i glaset! Lyx!


Amaronevin passar till det mesta men jag kan säga att till denna smakrika kötträtt smakade det underbart! Älskar även att äta lagrade ostar till Amaronevin!

A Amarone är ett kryddigt, smakrikt vin med tydlig fatkaraktär som passar perfekt till höstens alla middagar. Det kommer från Verona i Valpolicella i norra Italien och kostar 219 kr på systembolaget.
 
I konkurrens med viner från hela världen tog A Amarone hem silvret i International Wine Challenge 2013!

 

2 kommentarer:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Jag är likadan, får mest gjort när jag har mycket att göra.. Är som att man då redan är uppe i varv och gör bort saker och ting i bara farten :)

Passar på att tipsa dig om en tävling jag har i bloggen just nu.. Perfekt såhär inför jul och det är dags att tänka på julklappar ;) http://dolphin.blogg.se/2013/november/vinn-presentkort-hos-solentro.html#comments

Lina sa...

KUL å ses fast det var kort, ha en fin dag, kram kram