tisdag 19 november 2013

Årets första julfest!

I lördags var jag på årets första julfest! Det var Loppi som bjöd in oss bloggare till en sprudlande julfest på Café Opera.


 De bjöd på god glögg från Herrljunga och de godaste pepparkakorna från Annas!


På plats fanns OBH Nordica, Frogpearl, Ramundberget, Stor & liten, Guiness World Record 2014, Beauty Planet, Polarn och Pyret, Geggamoja, Anthon Berg, Yasuragi, Disney on ice och Blomsterlandet.


Andreas Weise var konfrencier och fick även i uppdrag av Blomsterlandet att göra en julkrans vilket han lyckades utmärkt med :-) Blomsterlandet bjöd på många bra tips hur vi "lätt" får till det lilla extra med våra växter. Jag var fylld av inspiration när jag kom hem och satte genast igång att skriva en inköpslista på allt jag måste investera i :-)



Vi fick med oss en vit Hyacint hem och den hamnade direkt i min stormlykta från Living and Room, längtar tills den slår ut:



Goodiebagen gick verkligen inte av för hackor, snacka om välfylld med massa fina saker!


Tack bästa Loppi för ännu ett grymt event och jag har verkligen julstämning i kroppen nu tack vare er!


De fina bilderna är lånade av Loppi.se och Jennie!
Tack!

3 kommentarer:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Fast det var en hyacint :-)

Niehoff sa...

Såklart det är en hyacint Marlene ;-) Slant lite på tangenterna... ;-)

Popprinsessan sa...

Åå, trist att det är så långt till Sthlm ibland ;-) Hade gärna också gått på event och fått inspiration!

Vad ska maken göra i Hbg?
Kram