måndag 27 maj 2013

Enkel makeover!

Nu när sommaren är här tycker jag att en viktig sak är att ha nyputsade fönster! Man blir inte lika glad av solens strålar när de också visar upp vilka skitiga fönster man har! Så plocka bort allt du har i fönstren, putsa rutorna, torka av fönsterblecken och byt gärna ut blomkrukorna mot en ljusare färg om du har mörka krukor. In med det ljusa så blir du mycket piggare och gladare! Passa gärna på och köp nya krukväxter också, gärna några som blommar!

En annan enkel makeover är att byta ut kuddarna i soffan, bort med de som ni haft hela hösten och vintern och in med en rolig färg, våga förnya och som sagt våga färg! Plocka även bort de varma plädarna som har legat där hela vintern, släng ut dem i trädgården/balkongen istället och använd dem där vid kalla sommarkvällar. Kuddarna ni ser i min soffa kan köpas hos Desenio. Kika in i deras webbshop för där finns många fina kuddfodral till mycket bra priser!


Vi svenskar har många ljusstakar och lanternor i våra hem och även där är det enkelt att byta ut ljusen till någon rolig färg! Här hemma kör jag på mycket rosa och havsblåa ljus.


Om du vill förnya lite mer i hemmet så säljer även Desenio läckra tavlor, finns i canvas och till hösten kommer det även finnas snygga oljemålningar. Jag gillar tavlor som har många olika färger så man lätt byta färg på kuddar, gardiner och plädar, den här tavlan från Desenio har färgerna turkos, blå, gul, röd, orange, brun och lila så väldigt lätt att göra en enkel makeover! Den vill jag ha :-)


Jag har också alltid velat ha en väldskarta där man kan sätta nålar där man varit, vilken tur att det idag är exakt 2 månader kvar till min födelsedag ;-)

Inga kommentarer: