tisdag 26 december 2017

Hjärnkollaps lagom till jullovet

Tror ärligt talat att jag aldrig varit så här trött förut! Jo, när barnen var bäbisar fick man ju inte sova som man skulle och då var man ju trött men de här sista dagarna har jag varit såå psykiskt trött, alltså det känns lite som att hjärnan kollapsat och man orkar inte ta in ny information eller nya intryck! Jag har inte ens orkat öppna min dator och när jag suttit med telefonen så har jag fått sån huvudvärk och ögonen har värkt och börjat rinna så att jag har varit tvungen att sluta.
Det har varit en väldigt intensiv höst/vinter då Jocke har varit borta i stort sett sen i september och jag själv har också haft mycket jobb. Barnen har haft mycket med sina fritidsaktiviteter och de har haft enormt mycket läxor och prov! Tror att min hjärna verkligen har jobbat på högvarv med allt som inte fått glömmas och alla väskor som ska packas hit och dit. December månad blev ju kulmen med alla aktivitetsavslutningar, julavslutningar, det skulle bakas, köpas presenter och dessutom en säsongsavslutning med mitt inredningsteam. Enkäter skulle svaras på och redan nu ska det beställas och bokas inför nästa säsong så att man snabbt kan starta upp i mitten på januari när nästa kollektion kommer. Pust! Dessutom gjorde bilen sig påmind om att den behövde komma till verkstaden för lite behandling och ett dygn senare checkade vi ut henne för 9000 kr! Perfekt så här i juletid när man verkligen behöver alla pengar man har.... I onsdags var det ju julkonsert och vi kom i säng väldigt sent, på torsdag var det sista skoldagen och Smillas och min förkylning bröt ut med dunder och brak! Kvällen avslutades med TV-inspelning för Smilla och vi kom i säng väldigt sent då också. Fredagen bestod av att packa och försöka kurera oss och sen var det bara att hoppa in i bilen och köra mot Göteborg. Vi plockade upp Jocke efter vägen och anlände sen hotellet i Göteborg vid 01.00 på natten, bara att hoppa direkt i säng. Dagen efter var vi med i TV-inspelningen av Bingolotto och i 7 timmar satt vi där på helspänn och hade det rätt roligt. Det var intressant att se hur det går till och alla som jobbade med produktionen var så enormt trevliga och vi blev mycket väl omhändertagna. Trevligt också att mingla runt med programledarna, artisterna och bandet men vi vann tyvärr ingenting på våra lotter. Men vi var med tydligen en hel del i TV:n har jag hört, Jocke syntes såklart bäst på scenen men det blev rätt mycket glimtar på oss i publiken med. Vi var tillbaka på hotellet vid kl. 02.00 och ställde klockan på 8.00 då vi inte ville sova bort julafton. Det blev packning och hotellfrukost innan vi hoppade in i bilen och körde i 3 timmar mot Skåne och Jockes familj där vi skulle fira julafton.
 
Lagom till Kalle Anka hade vi bytt om och satt med en glögg i handen och DÅ, DÅ kände jag att jag slappnade av för första gången på jag vet inte hur länge.... det började värka i mina ögon, huvudvärken kom som ett brev på posten och jag kunde knappt hålla mig vaken. Men vi hade en jätte mysig och lugn jul tillsammans med Jockes föräldrar och hans bror med familj, vi spelade julklappsspelet, barnen lekte med sina julklappar och vi åt alldeles för mycket god mat.
 
När klockan var strax efter 0.00 så längtade jag så mycket till sängen så det värkte i hela kroppen! Men när man väl ligger där och får sova så går det ändå inte, så himla konstigt! Kroppen har svårt att slappna av men till slut somnade jag och när jag vaknade morgonen efter så var jag lika trött, det kändes inte som jag hade sovit någonting, men det hade jag ju. Som tur var så hade vi inget planerat på hela dagen så vi satt bara i soffan och spelade spel och slappade hela dagen och blev uppassade av Jockes föräldrar tills det var dags att gå och lägga sig igen. Jocke skulle ut med sina vänner på krogen och jag kände att det fick han gärna göra bara jag slapp vara chaufför för jag ville bara sova och redan klockan 22.00 somnade jag! I morse vaknade jag klockan 10.00 och allt kändes helt ok faktiskt, det hade slutat att värka i ögonen och jag kände mig mycket piggare än på många dagar. Idag har det inte heller blivit många knop men jag har i varje fall orkat svara på några julhälsningar (om jag missat någon så ber jag om ursäkt) och jag har nu i eftermiddag till och med orkat öppna datorn (första gången på 6 dagar!!!) jag som annars har datorn på nästan dygnet runt. Nu har jag även fått ihop ett blogginlägg och vill härmed, dock lite sent men önska er ALLA en riktigt god fortsättning på julen!!! Pussar och kramar från mig och min familj!

Inga kommentarer: