tisdag 14 november 2017

Tjuvstart på julen och första snön!

Idag blev jag ledig då en inredningsvisning blev inställd och det passade rätt bra eftersom första snön föll på eftermiddagen och då är det ingen höjdare att ge sig ut i trafiken om man bor i Stockholm. Dock snöade det bara en liten stund och det var bara lite vitt på backen i en timme ungefär och sen var allt borta igen. Men det behövs ju inte mycket för att folk ska få panik. Istället blev jag hemma och jag har betat av massa från "att göra listan" och hela dagen har den här lilla fågeln suttit och tittar in på mig genom balkongfönstret. Undrar vad den ville säga till mig?
Jag har börjat lite smått med att tjuvstarta julen med lite småpynt och det är så mysigt. Vi behöver mycket lampor och ljus den här årstiden när det är så himla mörkt. Det är mörkt när barnen går till skolan på morgonen och det är mörkt när de kommer hem. Så himla trist!
Det bästa med att jobba hemifrån är att man kan lägga ner lite mer tid på middagen och idag blev det spagetti och en köttfärssås som fick puttra riktigt länge på spisen. En favoriträtt som vi alla i familjen gillar och jag provade att använda Plantis havregrädde i köttfärssåsen och det blev kanongott!
Jag har fått prova Plantis produkter genom Smakbox och jag kommer att dela med mig mer av de produkterna i nästa inlägg. Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på Diabetesgalan med familjen. Kram!

Inga kommentarer: