onsdag 1 november 2017

Halloween, homestyling och polisförhör

Nu är det lov och vi njuter verkligen av att få sova lite längre på morgonen. Vi håller på att packa bilen för att åka upp till Hälsingland och fira resten av lovet där. Vi måste till stugan och sätta på elementen inför vintern och vi ska umgås med vår älskling Theo som nu snart är 6 månader! Vi håller på att längta ihjäl oss efter bebisgos!!! Det var meningen att vi skulle åkt upp redan i lördags men så hade barnen dans i söndags som de inte ville missa och jag hade ett stylinguppdrag på en lägenhet som ligger ute till försäljning på hemnet. Här kan ni se bilder: https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-frosunda-solna-kommun-gustav-iii-s-boulevard-35-12684915
Sen var även Smilla inbjuden till Halloween disco på Fritidsklubben igår och det har de pratat om i flera veckor så det fick absolut inte missas! Detta är bara för de som går i klass 4 så därför var det extra viktigt att det inte fick missas och så här i efterhand så kommer det nog att pratas länge om denna kväll/natt kan jag gissa ;-) De som ville fick sova över men jag hämtade hem Smilla vid 23.00 och sen var hon där igen 7.00 för att äta frukost med dem ;-) Så här hemska såg hon och hennes kompis Elin ut:
 
Jocke har jobbat dag och natt i studion med en ny julskiva och inatt kom han inte ens hem! Han satt och jobbade till 05.00 imorse och la sig på soffan och sov i någon timme och nu sitter han och fixar med det sista eftersom skivan MÅSTE vara klar idag! Gissar att det är jag som måste köra bilen upp till Hälsingland och att jag kommer att ha tre sovande passagerare med mig... Vi måste även byta till vinterdäck på bilen innan vi åker eftersom vi inte vill riskera snö där uppe, bättre att ta det säkra före det osäkra även fast det resulterar att vi kommer upp lite senare än vi önskar.
Som ni såg i rubriken så skrev jag polisförhör... ja, jag vet inte hur jag gör men jag måste nog vara lite mer uppmärksam än folk i allmänhet för jag råkar hela tiden bli vittne till olika händelser, vet inte hur många vittnessamtal jag haft med polisen och nu senast i lördags när jag råkade bli vittne till personrån här i Frösunda och blev nästan nersprungen av 5 maskerade rånare!!! Inte lätt att vittna när de var helt mörkklädda och rånarluvor så bara ögonen syntes. men jag tror ändå att jag lyckade hjälpa polisen lite på traven och förhoppningsvis är snart det här gänget gripna!
Nu ska jag ta och packa klart, vi hörs!

Inga kommentarer: