måndag 16 oktober 2017

Sova över, nyrostat kaffe och god ost

Den här veckan började med ett ryck då jag vaknade och insåg att vi sovit över! Jocke som är "snoozarkung" och typ aldrig stänger av snoozealarmet hade tydligen stängt av helt redan efter den första ringningen och jag som alltid brukar gå upp på andra ringningen. Jag vaknar av ett ryck klockan 8.00, den tiden vi brukar gå hemifrån! Väcker alla, tar fram kläder och packar väskor medan Jocke fixar frukost till barnen, skolan börjar 8.15 och barnen var där 8.25! "Bara" 10 minuter sen! Tur att vi har så nära till skolan och tur att jag har världens bästa och snabbaste barn på morgonen och att jag och Jocke är ett bra inarbetat team!
Phu, nu sitter jag här med veckans första kopp kaffe i lugn och ro, jag har fått ett nytt nyrostat kaffebrev från Koppar på posten så hela lägenheten doftar helt underbart av nybryggt kaffe! Att få hem nyrostat kaffe på posten är verkligen en vardagslyx för oss kaffeälskare! Rekommenderas verkligen och som vanligt får du som bloggläsare 15% rabatt med rabattkoden NIEHOFF. Till veckans första kaffe brukar jag avnjuta ett avsnitt av serien Outlanders, världens bästa serie som går på Viaplay men just den här måndagen finns inget nytt avsnitt :-(  känns trist men jag får kolla lite på Nyhetsmorgon istället innan jag sätter igång och svarar på lite mail.
Genom Smartson har jag även fått testa Kvibille Krämig Cheddarost. Jag har innan förknippat cheddar med hamburgare och bara köpt det som hamburgerost men nu inser jag att den är supergod att även ha på frukostmackan och även barnen gillar den! Den är mild och härligt krämig.

1 kommentar:

Paulina Gunnardo sa...

Hähä, jag blir sugen på att äta en frukost till nu =P