tisdag 17 oktober 2017

Eriks majonnäser och 100% äpplen!

I fredags var det tydligen räkmackans dag men jag kom på det alldeles för sent men eftersom jag ändå satt uppe och väntade på att Jocke skulle komma hem från jobb så blev det en lyxig nattmacka :-)
På räkmackan provade jag Eriks nya goda majonnäser, chili & lime och citron & dill som jag fått smaka genom Smakbox. I vanliga fall brukar jag bara ha neutral majonnäs men måste säga att det blev väldigt gott med dessa smaksatta. Jag har också provat att äta dessa majonnäser tillsammans med en räksallad och det blev också jätte gott! Räksalladen gjorde jag bara av lite grönsallad, mango, avokado, krutonger, fetaost och räkor. Så himla gott och så himla enkelt!
Min favoritdryck till mat är ett glas vin och jag försöker ofta unna mig det men ibland ska man iväg på något och kanske köra bil och då får det bli en annan favoritdryck nämligen äppelmust. Visste ni att det finns mousserande äppelmust från Kiviks Musteri? Nästan som cider fast mycket godare eftersom det inte finns något tillsatt socker. Ett mycket bra alternativ till vin!
Jag fick även smaka dessa genom Smakbox och då följde det även med äppelmust i tetraförpackningar, man kan välja både med och utan fruktkött och dessa finns nu alltid på vårt frukostbord då de ger en perfekt start på dagen! 100% äpplen och 100% populärt!!!

Inga kommentarer: