onsdag 27 september 2017

Att jobba hemifrån

Jag har valt att jobba hemma den här veckan, mycket för att ladda batterierna och komma ikapp. Smilla har ju inte fritids längre efter skolan nu när hon börjat fyran utan får gå till en frivillig Fritidsklubb men detta innebär att hon vissa dagar kommer hem direkt efter skolan och har därmed fått egen nyckel. Men den här veckan känns det bra att vara hemma och ta emot henne eftersom hon inte riktigt vant sig vid att vara hemma själv. Vi äter mellis tillsammans och får god tid att sitta och göra läxorna. Lägligt till denna vecka har jag också fått hem smakprov på soppor från Sagolika. Både den klassiska nyponsoppan och den klassiska blåbärssoppan är perfekta mellanmål både till vuxna och barn. Gärna tillsammans med en smörgås eller lite frukt.
Ikväll är det fotbollsträning med Max som står på schemat och jag skulle även behöva gå iväg till Mall of Scandinavia och handla lite grejer och hämta paket. Så dagarna rullar på och nu ska jag brygga en kopp kaffe i vår nya kaffebryggare så att jag får den där extra energin innan jag går iväg och hämtar Max på skolan. Vi har köpt en Moccamaster som vi hört så mycket bra om och vi är supernöjda för den brygger väldigt gott kaffe! Kram!

Inga kommentarer: