måndag 19 juni 2017

Rosenserien - Ekologisk och naturligt!

Nu har jag i några veckor provat Rosenserien. Jag har länge hört mycket bra om deras produkter men det har aldrig blivit att jag provat dem förrän nu. Jag har bl.a. provat en Anti Wrinkle Rose Cream som ger intensiv fukt och mjukgörande antirynkkräm som kan motverka hudens ålderstecken. Krämen har en utslätande funktion, är rik på antioxidanter och fettsyror och passar därför perfekt till torr och mogen hud. Vitamin C Serum with rose root är ett djupverkande C-vitaminserum med rosenrot som ger spänst och lyster och "lagar" solskadad hud. Bara att applicera tunt på väl rengjord hud under nattkrämen 2-3 gånger per vecka. Cleansing Cream är en rengöringskräm som effektivt tar bort smuts, damm, makeup och lösa döda hudceller. Massera in i ansikte och på hals och skölj bort med ljummet vatten.
Jag gillar verkligen produkterna och jag tycker att mina pigmentfläckar har blekts en aning av serumet. Dagkrämen går snabbt och enkelt in i huden och lämnar en fräsch känsla så jag kan verkligen rekommendera produkterna. Idag känns det dessutom väldigt aktuellt med naturlig och ekologisk hudvård. Produkterna är 100% naturliga och svenskproducerade.

1 kommentar:

Mia sa...

Så fina produkter! Älskar känslan om att huden stramas upp av c-serumet! Och sen, som pricken över i...smörja in Rosecream- ljuvlig känsla!