tisdag 13 juni 2017

Här går det i 180!

Nu har Jocke varit i Kina i snart 1 vecka och vi har överlevt här hemma utan honom fast livet gått i 180! Den här veckan har varit väldigt intensiv minst sagt, mycket på jobbsidan som jag måste avsluta innan vi går på sommarlov imorgon. Barnen har haft mycket på skolan, många lunchpicknickar har packats, det har varit de sista läxorna plus att jag är klassförälder i Smillas klass så jag har hållit i avslutningsfesten, gjort insamlingar och köpt presenter till pedagoger. Jag gillar ju att vara klassförälder och fixa och trixa men jag hade inte räknat med att Jocke skulle vara bortrest när jag tackade ja. Igår hade vi även avslutningspicknick med Max klass och precis när alla packat upp allt så öppnade sig himlen och regnet vräkte ner plus att det började åska och blixtra så det blev ett snabbt avslut på den picknicken kan jag säga ;-) Jag blir verkligen galen på det här konstiga vädret!
I fredags hade Smilla 10 års kalas med sin kompis Maja och de spelade basket, åt sushi, cupcakes, drack bål och fick massage. Hon var supernöjd med kalaset och tyckte att det blev väldigt lyckat!
Att få massage tyckte de flesta var väldigt lyxigt och skönt!
 
Idag är några killar här och stamspolar huset och just nu är de i vår lägenhet och har stoppat ner slangar i avloppen. Det stinker sjukt illa så nu måste jag gå ut och sätta mig på balkongen tills de är färdiga.... vi hörs! Kram!

Inga kommentarer: