torsdag 15 juni 2017

Fira med Smakbox!

Månadens Smakbox har temat "Firande"och det passar ju verkligen perfekt i junimånad som ofta är fullt av sommarfester, studenter, skolavslutningar och bröllop. Boxen innehåller 22 produkter till ett värde av 422 kr!
Varje gång jag får hem en ny Smakbox och öppnar den så letar jag direkt efter något att stoppa i munnen på stående fot. Den här gången föll det på en Fanta Pink Grapefruit Zero eftersom jag var törstig. Grape känns vuxet och förr hade jag svårt för den smaken men ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag det bittra. 
Sen försvann allt godis i ett nafs! Sjukt god Fazer lakrits som är mjuk och försvinnande god! Gelantinfria och helt utan onödiga tillsatser! Crazy Face Sour från Malaco var sura men också väldigt goda. Mjuka och sega godiskulor med sur pulverfyllning. Organics Pops klubborna är ekologiska och utan onödiga tillsatser, utformade med YumEarths legendariska smaker.
Lantchips Grillat har en kryddblandning med smak av BBQ-glaze, tomat, paprika och lök. Först gillade jag dem inte alls men när jag lägger ifrån mig påsen så är det något som gör att jag ändå går dit och tar några till... de känns nytänkande och spännande.
Kiviks Fläderblomsdryck har en frisk fläkt av citron och passar perfekt att svalka sig med i sommar!
MER Päron har fått en ansiktslyftning och innehåller nu 30% mindre socker! Den innehåller inget konserveringsmedel och den är berikad av C-vitamin. Delicatoboll Havssalt & Karamell är en god och lyxig delicatoboll som man med fördel sätter fram på fikabordet, funkar även som en enklare dessert till kaffet.
NAX crispy white choco är en proteinbars som agerar som ett perfekt och gott mellanmål! Nöt & Fruktmix är naturens energi, torkad frukt, nötter och kikärtor som är perfekt att ha med sig i fickan.
Risenta Tranbär & Krisp Musli är bara naturliga råvaror och helt utan tillsatt socker och andra tillsatser. Ger dig helt enkelt en "godare" morgon!
Rustique vetemjöl, Ramlösa kvarn är stenmalet vetemjöl med hög proteinhalt, baserat på 100% svenskt vårvete. Dess unika bakegenskaper ger ett härligt poröst bröd med knaprig yta och mogen karaktär. Såklart helt utan tillsatser!
Blå Band har lanserat såsen "Fem Peppar" som kan serveras både kall eller varm och är god till det mesta.
Finmalen Slotts senap med sötstark smak gjord bara på naturliga ingredienser. En perfekt balans mellan sött och starkt.
Karamelliserad mjölk från Törsleffs. Tillverkad av komjölk och lite socker. Den liknar kola och är som perfekt fyllning till t.ex. dessertpajer, tårtor och kakor.
Rose´s Cordial Lime Mixer känner nog de allra flesta till. I varje fall vi som brukar blanda drinkar :-) Den passar alla sorters drinkar och utmärkt att även blanda i vanligt vatten för att få en god smak. Lime Curd är perfekt att använda i tårtor, som smörgåspålägg eller till glassen. Man kan även göra goda desserter på den. 
BBQ Rub classic American och Chipotle & Citrus från Santa Maria är en torr marinad som är perfekt om du snabbt vill ge köttet mycket smak på kort tid och ger dessutom ett fint utseende. Passar både kött, fisk och fågel och bara att gnida in kryddan och lägga på grillen.
Just nu har jag en tävling på min instagram (Niehoffs) där du kan vinna en egen Smakbox så tävla gärna där! Men för att vara på den säkra sidan kan du även beställa en egen box, råkar du även vinna så är det ju en perfekt present att ge bort! Beställer du innan söndag den 18/6 så hinner du få boxen före midsommar och om du anger koden NIEHOFF så får du 15% rabatt på första boxen. Beställ din Smartbox här!

1 kommentar:

Mia sa...

Wow, så sugen jag blev på att testa Smakbox! Så mycket spännande grejer! Ofta står man där och funderar om man ska våga välja nåt nytt eller det vanliga säkra...;-)