söndag 2 april 2017

Semester!

Vid 05.20 i morse så ringde väckarklockan och det var bara att pallra sig upp. Jag hade bara lyckats sova i tre timmar eftersom jag packat hela natten och fixat med allt. Klockan 07.00 mötte jag och Jocke upp ett galet och härligt gäng på Arlanda och redan efter en timme hade jag nog skrattat mer än jag gjort det senaste året! Vi klev på ett plan som tog oss till Bad Gastein i Österrike där vi nu ska spendera en hel vecka. Jag ska bara ha semester, eller semester i den mån jag kan som egenföretagare, men bara det att jag kan välja vart jag vill sitta och jobba. Kanske på hotellets SPA, i vårt fina hotellrum, på solterassen eller kanske att jag till och med kan hoppa in i en kabinlift och åka högt upp till en alptopp och sitta där och svarar på några mail! Jocke är här framför allt för att uppträda med Shirley Clamp men de spelar inte varje dag så även han får lite semester. Mamma och pappa har kommit ner från Hälsingland för att bo med barnen fram till onsdag då de blir avlösta av Jockes föräldrar som kommer upp från Skåne. Det är inte ofta jag och Jocke är borta samtidigt, tror att det är två år sen sist men tack vare att våra föräldrar nu kunde ställa upp och ta halva veckan var så funkade det. En välbehövlig resa där jag bara ska ta det lugnt och umgås med underbara människor, äta god mat, dricka goda drinkar, skratta, åka skidor och njuta av ett vackert land!
Med på resan är även Shirleys körtjej Petra och hennes kille Johan, Shirleys manager Sussi och hennes sambo Fredrik och sen basisten Mattias. Jag, Jocke, Shirley, Petra och Sussi var även här för nästan exakt två år sedan och hade en härlig vecka så det är underbart att vara tillbaka!
Landskapet är så himla vackert och det är ju här Sound of Music spelades in.

Inga kommentarer: