fredag 31 mars 2017

GB Glassnyheter 2017

Ni har kanske sett att det kommit några nyheter i GBs glassboxar? Jag har försökt prova dem alla för att ge er en recension och här är en liten sammanställning:
Foto: GB Glace
Daim Liquorice - Jag älskar den klassiska Daimstruten och jag älskar lakrits så när jag hörde att det skulle komma en Daim Lakritsstrut så jublade jag, men tyvärr blev lyckan inte långvarig då jag blev väldigt besviken på att den inte smakade så mycket lakrits. Om det hade varit mer saltlakrits smak så skulle den ha varit underbar och helt perfekt!
Magnum Cookie Crumble - Vaniljglass överdragen av Magnus-choklad med kakbitar i. Jag gillar verkligen chokladöverdraget men vaniljglassen som skulle ha lite smak av kakor var lite mesig tycker jag. Men detta blev ändå min favorit i testet.
Magnum Double Raspberry - Len hallonglass doppad i Magnum choklad och ett lager av hallonsås allt omslutet av ett yttre lager tjock Magnum-choklad. Denna glass fick inte så högt betyg av någon av oss tyvärr.
Magnum Double Coconut - En kokosnötglass med ett lager av fyllig chokladsås och doppad i choklad. Den enda som gillar kokos här hemma är Jocke men han gav tummen ner och sa att den smakade konstlat. Så ingen hit.
Minions Gelato - En rolig glass med smak av banan och vanilj. Den smakar verkligen banan men gick inte hem hos någon av oss. Ett av barnen kastade t.o.m. sin glass!
Solero Strawberry Smoothie - Testets vinnare! Tummen upp av alla utom mig då jag har svårt med "jordgubbsklumparna". Men smaken var god och fräsch och denna tippar jag på att den kommer att bli sommarens storsäljare. Dessutom kalorisnål för er som tänker på sånt.
Mintchoklad Dröm - En laktosfri glass med smak av mint och med en kärna av len choklad. Denna glass har jag letat på fyra olika ställen men ingen har den?! Så tyvärr kan jag inte ge något betyg på denna men då jag älskar kombinationen mint/choklad så kommer jag absolut att prova den senare och återkommer då.
Choice - En veganvänlig strut (fri från mjölk, gluten och soja) med vaniljglass gjord på ris med rippel och överdrag av kokao i en krispig majsvåffla. Även denna var det omöjligt att hitta så tyvärr ingen recension av den heller.

Inga kommentarer: