måndag 23 januari 2017

HOME

Vi fick ett meddelande redan förra veckan om att idag mellan 8-18 så skulle de stänga av värmen och varmvattnet hos oss. Detta upplevde inte vi som något större problem då vi oftast inte är hemma de tiderna men nu blev Smilla förkyld i helgen så hon och jag har varit hemma idag och det blev faktiskt rätt fort kallt här hemma! Så idag har vi suttit under en filt i soffan och kollat på film nästan hela dagen förutom när jag fick i uppdrag att filma Smilla när hon sjöng.... Alltså den tjejen sjunger och dansar alla dygnets vakna timmar och inte ens en förkylning kan stoppa henne :-) Jag godkände också efter 2 års tjat att hon ska få en egen You Tube kanal men som ska administreras av mig tills hon är 13 år...
Både hon och jag känner oss mycket piggare nu ikväll så imorgon är vi nog redo för skola/jobb igen. Annars så har vi haft en lugn helg, vi har ätit massa goda middagar och strukit en hel del på vår "att göra lista" vilket är så skönt! Jag ska visa er lite bilder snart på bl.a. vårt badrum. Gillar även våra nya små sparvar som fått flytta hem till oss och ger oss lite vårkänsla. De landar på nya platser varje dag här hemma.

Inga kommentarer: