torsdag 22 december 2016

Glöm inte att packa kaffet!

Reser du mycket? Vad tycker du om kaffet i andra länder? Håller du med att det ofta är svenskt kaffe som vi längtar hem till när vi är ute och reser? När jag reser till länder som jag vet har dåligt kaffe så brukar jag packa med mig snabbkaffe! Det är enkelt att packa med och det enda man behöver tillsätta är ju varmt vatten. Man skulle kunna tro att innehållet i en burk Nescafé smakar likadant överallt i världen, men så är inte fallet! Kaffet som säljs i butik är anpassat efter de olika smakpreferenser som råder i varje individuellt land. I Sverige är det mest populärt med en intensiv smak med fruktiga toner, medan finnarna och danskarna föredrar en rundare och mildare smak.
Mitt favorit snabbkaffe är Nescafe Lyx och den finns i två olika versioner, den traditionella med en fyllig och rik smak och den nya varianten, Nescafé lyx rund med en mer mjuk och rund smak. Den ultimata kaffeupplevelsen upplevs när vattnet är 80 grader varmt och när man doserar kaffet enligt instruktionerna på paketet.

Inga kommentarer: