måndag 5 december 2016

2:a Advent

I fredagsnatt så sov jag helt ensam här hemma och det kändes både konstigt och skönt på samma gång. Det kändes konstigt för det var så tyst och tomt... men samtidigt så var det en helt underbar känsla att vakna upp på lördagsmorgonen helt av mig själv och inte bli väckt av barnen eller av en väckarklocka. Men det var skönt att få hem dem igen och idag kom även Jocke hem från Dalarna och vi firade en komplett familj med lite glöggmys. Vi provade Morbergs glögg och den var riktig god så den kan jag verkligen rekommendera!
Sen åkte vi till K-Rauta och köpte en blandare till vårt handfat så att vi äntligen ska kunna fixa iordning vårt badrum men självklart var det något annat som saknades så vi är fortfarande utan handfat men imorgon har Jocke lovat att åka iväg och handla den där packningen eller vad det nu var som blev fel. Så förhoppningsvis kan jag visa er bilder redan imorgon kväll!

Ikväll blev det Canneloni till middag, vi köpte färdiga canelloni rullar som jag fyllde med ricottaost, skinka, paprika och spenat och sen gratinerade jag dem i ugnen med parmesanost ovanpå. Gott och enkelt!
Om 4 timmar ringer väckarklockan så jag måste gå och lägga mig nu så att jag får lite sömn.
Kram och god natt!

Inga kommentarer: