fredag 11 november 2016

Sthlm Food & Wine

Igår slogs portarna upp för Sthlm Food & Wine som är Nordens största mässa för mat och dryck!
De har öppet på Stockholmsmässan varje dag fram till och med söndag och kända kockar och matprofiler finns där för att inspirera och visa upp deras färdigheter. Man kan köpa vinkuponger och gå runt och prova viner, champagne och andra goda drycker, man kan anmäla sig till matlagningskurser och även gå på vin- och matprovningar. Det finns också massa ostar, korvar, skinkor, chips, bröd och annat gott att provsmaka i montrarna så man behöver verkligen inte gå runt där hungrig ;-) Jag gick runt med mina vänner Annika och Angelica igår och det var mysigt men då jag fortfarande har ont i foten så orkade jag inte gå runt lika mycket som jag hade önskat tyvärr. Hade tänkt åka dit idag också men har bestämt mig för att bli hemma så att jag orkar med helgens bravader för i helgen har jag ingen möjlighet att bara ligga i soffan då jag är ensam med barnen.

Inga kommentarer: