fredag 8 april 2016

Vårstädning och nytt soffbord!!!

Oj, vad hektiskt det har varit den här veckan! Allt kom igång med raketfart kändes det som redan på måndagen efter påsklovet men det kan det vara värt och jag kände mig laddad efter att ha varit bortrest i två veckor. Mitt i alltihop så fick jag även leverans av mitt soffbord som jag beställt! Efter att ha bearbetat Jocke i nästan ett år att det är just ett marmorbord som vi "behöver" så fick jag äntligen hem det! Trägen vinner ;-) och faktiskt så är det som allt annat hemma som jag fått kämpa lite extra för, som de kalkmålade väggarna, armeringsjärnen och stringhylla att när det väl kommer på plats så tycker han också att det blir snyggt!


När man får in nytt i hemmet så får man lite extra energi att börja fixa med annat i hemmet också så jag har börjat den årliga vårstädningen. Vårstädningen är den grundligaste städningen jag gör varje år då jag får som mest energi när vårsolens strålar tittar fram. Hade tänkte fixa balkongerna också men så har det ju regnat hela veckan så det fick bli lite fix inne istället.


Vi har jätte många projekt här hemma just nu och det är jätte roligt men det känns som man aldrig riktigt blir klar när vi inte är så händiga och Jocke kommer att vara bortrest en del framöver. Jag skickade faktiskt precis en ansökan till tv-programmet "Kan vi hjälpa till" på 3:an så nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna att Laila Bagge och Björn Christiernsson kommer hit och hjälper mig :-)

Nu har jag nog jobbat klart för idag och det är dags att ta helg, Jocke har åkt iväg på spelning och det är dags att hämta hem barnen för lite fredagsmys!
Önskar er alla en härlig helg!
Kram!

Inga kommentarer: