onsdag 17 februari 2016

Idag ligger vi i soffan och läser

Idag har Jocke en spelning i Globen så han har redan stuckit iväg och Max är i Skolan. Hemma i soffan ligger nu jag och Smilla och hostar och snorar. Fattar mig inte på den här influensan, jag har nu varit sjuk till och från i 3 veckor! Vissa dagar känns det bättre och då tänker jag att äntligen är det över men sen dagen efter vaknar jag igen med igentäppt näsa och känner mig allmänt hängig. Även Smillas förkylning vill inte ge med sig och idag har hon Friluftsdag med skridskor hela dagen så hon fick bli hemma.

Det är så mysigt att hon nu läser obehindrat och kan själv ligga i soffan och läsa böcker. Jag kommer ihåg att jag älskade att läsa böcker i hennes ålder och att det kändes som att det var en helt ny värld som öppnade sig.


Hennes nya favoritböcker är Isa & Bea böckerna som kommer från Twinsy som är en bokklubb för barn mellan 6-10 år. En gång i månaden skickar Twinsy ut ett bokpaket som innehåller en läsbok och en aktivitets- eller en faktabok. Bokserien berättar om tjejerna Isa + Bea, Clementina och Önsketjejerna. Böckerna handlar om det barnen i den åldern är mest bekymrade över som vänskap, familj och husdjur. Huvudpersonerna är starka, oberoende och ibland lite busiga och jag ser på Smilla att igenkänningsfaktorn är hög :-) Jag har fått prova denna bokklubb genom Buzzador.

#twinsybuzz16

Inga kommentarer: