måndag 18 januari 2016

Konstiga nätter och matkassar

Nu är vi inne på andra veckan efter lovet och det känns som att vi har kommit in i våra rutiner igen. Jag försöker att inte sitta uppe hela nätterna utan försöker komma i säng innan midnatt men jag som är nattuggla har ju lite svårt att gå och lägga mig. Varje natt vid 02.00 brukar Max komma in till oss och krypa upp i vår säng och klockan 04.00 kommer Smilla och efter det är det omöjligt att sova då det blir alldeles för trångt i sängen. Då borde jag direkt gå och lägga mig i någon av deras sängar istället men samtidigt är det varmt och mysigt så jag brukar ligga kvar och våndas i någon timme innan jag inser att jag är tvungen att byta säng. Så det blir inte optimala nätter tyvärr men av erfarenhet så vet jag att detta bara brukar pågå en kortare period och då oftast efter en ledighet som denna så förhoppningsvis sover de snart hela nätterna i deras egna sängar igen.

Det som har hjälpt oss att komma igång med vardagen är ju våra matkassar från Årstiderna. Älskar plinget på dörren på måndagar och man möts av överfulla matkassar med färska, ekologiska matvaror. Det är så himla lyxigt att fylla fruktskålar och grönsakslådor, skafferiet och kylskåpet och veta att man har veckans mat klar. Idag blev det Pulled Pork i wraps med salsa, klyftpotatis och slaw. Så himla gott och en stark konkurrensrätt till tacosen framöver visade det sig då till och med barnen tyckte att det var jätte gott! Istället för köttfärs har man pulled pork och sen kan man ha vilka tillbehör man vill men vi körde efter receptet och använde oss av morötter, spetskål, rödlök, chili och vitlökssås.


Imorgon bitti ska jag iväg på en pressfrukost och få kolla på lite nyheter inom skönhet och smycken. Det ser jag fram emot så jag måste gå och lägga mig nu så att jag får sova lite. Hörs imorgon igen, kram och god natt!

Inga kommentarer: