torsdag 12 november 2015

Så här ser det ut inne i Mall of Scandinavia!

Idag på morgonen har jag varit på pressvisning på Mall of Scandinavia! I 4 års tid har jag så gott som varje dag sett detta bygge växa fram då jag bor i området så gissa om det var häftigt att imorse äntligen vara bland de första "utomstående" som fick kliva in i detta enorma imperium! Gallerian är Skandinaviens största köpcentrum med 224 butiker, restauranger och nöjen.


Det är fortfarande många byggjobbare där inne som fixar in i det sista och många affärer är inte heller helt klara men till klockan 20.00 när gallerian öppnar för allmänheten ikväll så ska allt vara klart!

Vi träffades på Filmstaden Scandinavia, Sveriges första kommersiella IMAX! Vi bjöds på frukost och fick sen en exklusiv pressvisning av IMAX, bl.a fick vi se en filmsnutt av Star Wars, snacka om att det var coolt! Ljudet och känslan att sitta där med de speciella glasögonen och känna som att man var med inne i filmen var häftigt!


Sen fick vi en rundvandring i köpcentrumet och de berättade om arkitekturen och hur allt är uppbyggt.


Vi fick även välja några affärer för en exklusiv VIP visning och jag valde bl.a. Disney Store och Lego som öppnar sina första affärer i Sverige just här.


Men det fanns så många underbara affärer som öppnat och jag gick runt och undrade om jag saknade någon men kom faktiskt inte på någon...


Men rykten florerar ju om att det har varit kaos de sista veckorna och att byggjobbarna fått jobba dygnet runt och vissa trodde inte ens att de skulle hinna få klart allt innan invigningen men på ytan syntes inget av detta idag förutom att det satt några byggjobbare och sov och när jag skulle låna toaletten så möttes jag av ett kaos och trodde först att jag gått fel, ha ha....


Men förhoppningsvis hinner de få i ordning även här under dagen och det kändes tryggt att det kom ett pizzabud till personalen så att de hittar de sista krafterna att färdigställa allt tills ikväll!


Nu ska jag jobba undan lite för snart ska jag återvända till MoS (Mall of Scandinavia) och då ska det bli spännande att få se även den sista finishen! Om du också ska besöka köpcentrumet så kan du spana in vilka erbjudanden det finns här: http://www.mallofscandinavia.se/LoyaltyOffers för ett hett tips är att göra en lista på det man absolut inte vill missa för det är nog en omöjlighet att hinna med allt på samma kväll!

Inga kommentarer: