söndag 15 november 2015

Bästa helgen!

Den här helgen har varit helt perfekt! Den har innehållit allt vad en helg ska innehålla tycker jag, sovmorgon, långa frukostar, familjemys, middag med vänner, gott vin, bubbel, shopping och massor av skratt och kärlek!

Igår var våra vänner här och åt middag och det var jätte mysigt! Det blev trerätters middag, bubbel och gott rött vin direkt från den franska vingården som Jocke spelade på för ett tag sen.


Till varmrätt blev det baconinlindad pestofylld kyckling med ugnstekt rosmarinpotatis men tyvärr fick jag ingen bild på den men desserten hann jag fota lite snabbt och vi åt limemarinerade bär varvat med vit och mörk pannacotta. 


Idag var vi först till Upplands Väsby centrum och lyssnade när Smilla uppträdde med Music Kidz, vi passade även på att äta sushi där. Sen åkte vi till Mall of Scandinavia bara för att vi har svårt att hålla oss därifrån ;-) Att bo så nära Skandinaviens största köpcentrum som vi gör kommer att bli väldigt dyrt har jag en känsla av, det är underbart att gå runt där och jag vill bara shoppa, shoppa och shoppa ;-) Idag var det fokus på barnen med bl.a. nya vinterkläder. Vi köpte även hem Dunkin`Donuts som vi frossat på nu ikväll tillsammans i soffan medan vi kollade på film.


En perfekt helg som sagt precis som vi hade hoppats eftersom imorgon åker Jocke iväg till Falun och blir där i en vecka och efter det så kommer han vara borta jätte mycket fram till jul då han är ansvarig kapellmästare över årets julgala.

Nu ska vi bara hålla tummarna att vi håller oss ifrån att bli mer förkylda än vad vi är då det är lite snorigt och hostigt här hemma för tillfället och jag har verkligen inte planerat in att vabba hela veckan.....

Inga kommentarer: